Tatra TerrNo 1
Trambusové podvozky, valníky a sklápěče určené pro civilní sektor. Aplikace pohonu 4x4, 6x4, 6x6 a 8x8. Výroba této obchodní řady se rozběhla v druhé polovině devadesátých let a s ní zcela unikátní řešení odpružení kyvných poloos zadních náprav.
Motor:
vznětový, osmiválcový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3 a limit vnějšího hluku 82 dB (A). Výkonové spektrum od 230 do 300 kW, maximální točivý moment od 1400 do 2100 N. Možnost montáže vybraného kapalinou chlazeného motoru s maximálním výkonem od 195 do 310 kW.
Spojka:
jednolamelová s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
Převodovka:
desetistupňová + dva stupně vzad, synchronizovaná, s čelními ozubenými koly. Řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazen elektropneumaticky s předvolbou.
Přídavný převod:
jednostupňový dvoustupňový, rozšiřující rozsah převodu na 2 x (10+2) – jednostupňový s rychloběhem umožňuje rozsah převodů 12+2
Pomocný pohon:
ze spojky z převodovky z přídavné převodovky
Řízení:
levostranné nebo pravostranné, s monoblokovým servořízením.
Nápravy:
nezávisle výkyvné, nezávisle odpružené, s uzávěrkou osového, respektive mezinápravového diferenciálu. Pohon všech kol s odpojitelným pohonem přední nápravy. Bez kolových redukcí.
Brzdy:
s klínovým rozevíračem PERROT, automatické seřizování čelistí, protiblokovací zařízení ABS. Brzdové přístroje jsou vybaveny tlumiči hluku. Provozní – dvouokruhová, přetlaková brzda, působící na kola všech náprav. Nouzová – pružinová, působící na kola obou zadních náprav s vazbou na soustavu přívěsu. Parkovací – pružinová, působící na kola obou zadních náprav. Odlehčovací – motorová brzda.
Pérování:
přední náprava zkrutné tyče a teleskopické tlumiče listová pera a teleskopické tlumiče
zadní nápravy konvenční listovou pružinou kombinované
– lehké do 11,5 tuny na nápravu
– těžké do 15 tun na nápravu
Kabina:
trambusová, celokovová, dvoumístná. Sklápění kabiny hydraulické, kabinu lze vybavit závislým olejovým a nezávislým naftovým topením a klimatizací.